דברים מהרשת

הו, האינטרנט!

פרופיל פיקטיבי


אז היום חברה עשתה אאוטינג לפרופיל פיקטיבי. תחת הכותרת "הפרופיל הכי מפוברק ברשת" היא כותבת :
https://www.facebook.com/profile.php?id=100000734344917&sk=wall
אין שם ולו פיסת אינפורמציה אמיתית אחת. אם לא איכפת לכם שזרים שמסתתרים מאחורי זהות בדויה צופים לכם בפרופיל אז סבבה. אני כבר מזמן הכנסתי אותה/אותו לרשימת החסומים (עדין לא העפתי לחלוטין מרשימת החברים סתם מתוך ענין אנטרופולוגי)

התגובות לפוסט שלה נראו כמו חקירה של הסקוטלנד יארד. אנשים נכנסו לפרופיל, ספרו את מספר התמונות, מדדו את כמות הברכות שהיא/הוא קיבל ביומולדת וכל זה כדי לבדוק האם מדובר בפרופיל "אמיתי", או "מזוייף".
אני כשלעצמי, הפנתי את תשומת ליבה של כותבת הפוסט שהיא מתהדרת ברשימה של 1376 חברים. את רובם היא לא מכירה. אני והיא, לדוגמא, נפגשנו פעמיים בחיינו. מעולם לא החלפנו יותר משני משפטים. הרי אני יכול להיות וואן קריפי מאדרפאקר, הרבה יותר ממי שמנהל את הפרופיל הפיקטיבי הנ"ל. וזה שיש לי תמונה שמייצגת את איך שאני נראה באמת לא הופכת אותי לפחות זר ממנו.


האאוטינג
אני חושב שמה שבאמת מפריע לנו בפיקטיבים היא הדרך שבה הם מעיזים לשקר. בפרצוף. בגלוי. הרשת החברתית מבכרת שקרים קטנים. תמונות פרופיל בזויות מחמיאה, אולי מלפני שנתיים עם 7 קילו פחות, אולי רשימת ספרים אהובים שלא באמת קראתם וכאלה בסגנון. אבל שמישהו יעיז לשים תמונה לא לו? ולהמציא לה שם? ולהיות חבר שלי בפייסבוק?? ואז מתחיל ציד המכשפות. "תגיד, מי זו חלי יול? אתה מכיר אותה? מישהו ראה אותה פעם? יש שמועות שהיא מוכנה לפגוש אנשים לגלידה אבל רק ברמת שרון ורק בשעות הערב". וכאלה בסגנון. הפייסבוק כמרקחה, למצוא את הבוגדים בשורותינו, את המתחזים, המרגלים, את הפיקטיביים.

אבל למה בעצם?
הפיקטיביים האלו מעמידים מראה כלפי המשתמשים הנורמטיביים בפייסבוק. כאשר השקר של הפיקטיביים נחשף, אתה מרגיש עירום לפתע. כאילו הפרופיל שלך חולל. אנשים שאתה לא מכיר, בלי שם, בלי תמונה, חוקרים אותך. עוברים לך על התמונות, קוראים את הפוסטים שלך. וזה מקומם. וזה מפחיד.
אז דבר ראשון - לנשום עמוק. הפיקטיביים האלה מטרתם להפיץ תכנים ולא לקרוא את שלכם. אין להם זמן לזה.
דבר שני, בואו נודה על האמת. אתם לא יודעים מי מסתכל לכם על הפרופיל. אתם לא מכירים את החברים שלכם בפייסבוק, גם אם התמונה והשם שלהם מופיעים גם במשרד הפנים ולא רק בספר הפנים. אז טיילת איתו שבוע בדרום אמריקה לפני שלוש שנים. אז מה. את מכירה אותו? זה ימנע ממנו מלהביא ביד על התמונות שלך בביקיני ברגעים אלו ממש? או גרוע מזה?
ויש גם גרוע מזה...
התרעומת הזו מזכירה לי קצת את קול הזעקה שנשמע בזמנו אל מול המאגר הביומטרי. כאילו, באמת. אנחנו מעלים מרצונינו פיסות נרחבות מהחיים שלנו לשיתוף המוני, המאגר הביומטרי הזה כבר קיים ואנחנו בנינו אותו. החדשות הרעות הן שכיום, כל מי שרוצה לדעת עליכם כל מיני פרטים יכול לעשות זאת בקלות רבה. החדשות הטובות הן – אתם לא באמת מעניינים אף אחד.

(חוץ ממך עם כף הרגל הסקסית הזו, בוואהאהאהאהאהא!)


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הי

שמי דורי אדר. אני מבלה את רוב שעות העירות שלי מול מסך אז חשבתי לשתף אתכם בכמה מחשבות שיש לי בנוגע לזה. חוץ מלכתוב את הבלוג אני מנהל את אתר הוידיאו Flix.co.il, עושה ביטים ומשחק כדורעף :)
אפשר לכתוב לי לכאן: doriadar@gmail.com
אפשר גם לפייסבק אותי כאן