דברים מהרשת

הו, האינטרנט!

הרדיו מת. מזל שיש אלטרנטיבה.


ביטול תוכנית הקצה של נדב רביד וקוואמי הינה מבחינתי מסמר אחרון בארון הרקוב ממילא של הרדיו הישראלי. בתור אחד שגדל על המדיום הזה, זה פשוט מכעיס אותי לשמוע את המוזיקה המחורבנת שמנגנים כאן. ואני יודע שאתם חושבים כמוני. ואם לא אז חבל מאוד. תארו לכם מצב שנגמר המלח בעולם וכל המאכלים הם תפלים. כזה הוא בעיני העולם הקולינרי שהרדיו הישראלי מציע לנו. ברם, למזלנו הרב, מחוץ לסקאלה שנעה בין 88 ל106 יש עולם מוזיקה הנמצא בשגשוג שטרם היה כמותו בהיסטוריה של המוזיקה המוקלטת. כמות הלהקות, הזמרים והיוצרים שעושים מוזיקה מצוינת היא לא נתפסת. וכל המוזיקה החדשה יושבת על בק-קטלוג אין סופי שנמצא בהישג ידם של כולם. אני חושב שמרוב מוזיקה טובה, אנשים חושבים שאין מוזיקה טובה. בשביל להראות לאנשים האלה את האור צריך מישהו שידריך אותם. ואיפה שהרדיו הישראלי סגר את השלטר ובחר להשמיע את סילו גרין בפעם הזיליון, קמה קהילה מופלאה של אנשי רדיו וDJs שנותנים את הבסט של הבסט באתר בשם mixcloud.


mixcloud : אתר שמכיל סטים ותוכניות רדיו שנעות בין חצי שעה לשעתיים. 95 אחוז מצריכת המוזיקה שלי נעשית באתר הזה. הנה כמה תוכניות שאני אוהב לשמוע ומחכה להן בקוצר רוח :

בארי גאפי לונדוני המשעשע מגיש שעתיים בשבועיים של ערבוב מוחלט של פאנק, סול, קאנטרי, בוסה, האוס וברייקס. התוכנית האהובה עלי ברדיו, מעל ל90 תוכניות בVOD
ז'אנר : גרוב מכל הסקאלה ומכל הזמנים
עוד בסגנון : Green tea sessions  , tea and cake records

ההוסט של התוכנית הזו מאוהב בעצמו יותר מדי, אבל אל תתנו לזה להפריע לכם לשמוע את המוזיקה המשובחת שהוא מנגן. בעיקר מוזיקה חדשה, בעיקר אינדי.
ז'אנר :  אינדי/אלקטרוניקה
עוד בסגנון : Tony marks new music show

רוני פיאלקוב נותן סט של אלקטרוניקה מצוינת, 4X4 בייסד, שתנעים את זמנכם לבטח. אפשר למצוא אותו גם בוואלה, אבל וואלה, עדיף במיקסקלאוד
ז'אנר : אלקטרוניקה על גווניה
עוד בסגנון : songs of praise , cosmic disco

די ג'יי לקסיס המונטריאולי הוא אחד מעמודי התווך של סצנת הביט והברייקס הקנדית. הוא מנגן בתוכנית רק מוזיקה חדשה מעולמות האלקטרוניקה, אך מארח בתוכנית מגוון רחב של די ג'ייז בעלי ידע מטורף במוזיקה, בדגש על גרוב
ז'אנר : אלקטרוניקה, ביטס, ברייקס
עוד בסגנון : oneman, Dj Markey

אורסי המהממת מסובבת ג'ז ישן וחדש שבא מצוין בזמנים שבא לך לשמוע ג'ז (זה משתנה מאדם לאדם אני מניח)
ז'אנר : ג'ז
עוד בסגנון : לא יודע, מי שומע ג'ז?
זמן : שעתיים

חלק מהתוכניות האלו שייכות לתחנות רדיו שפועלות במיקסקלאוד.
מהמעולות שבהן :

Laidback radio הבלגית, בעלת הסטים הכי מהודקים ברשת
Space invader radio הלונדונית שמחזיקה בקטלוג הסטים האקלקטי ביותר

Bestival radio, תחנת הרדיו של בסטיבל, הפסטיבל המגניב של רוב דה בנק מbbc1. כל תוכנית טובה יותר מהשניה!

האזנה מצוינת


0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הי

שמי דורי אדר. אני מבלה את רוב שעות העירות שלי מול מסך אז חשבתי לשתף אתכם בכמה מחשבות שיש לי בנוגע לזה. חוץ מלכתוב את הבלוג אני מנהל את אתר הוידיאו Flix.co.il, עושה ביטים ומשחק כדורעף :)
אפשר לכתוב לי לכאן: doriadar@gmail.com
אפשר גם לפייסבק אותי כאן